Automotive marketeers en conceptmakers
Meer resultaat uit bestaande en nieuwe business

Profiel van Thomas en Wim

 

Thomas Edens - adviseur

Thomas Edens is inmiddels meer dan 10 jaar actief in de autosector. Ooit heeft hij notarieel recht gestudeerd, plan economie, competitive intelligence en daarna samen met Wim de Master of Marketingmanagent gedaan aan TiasNimbas. Voordat hij bij Rabobank Nederland als sectormanager verantwoordelijk werd voor de MKB-Autosector tijdens de crisis, was hij werkzaam bij o.a. PricewaterhouseCoopers (PWC) en Loyens & loeff. In 2009 heeft hij onder de vlag van Rabobank Nederland een sector visie gepresenteerd onder de naam ‘Blik in de toekomst’. Veel trends die toen beschreven zijn, zijn nog steeds geldig. Vanaf 2010 is Thomas verantwoordelijk geweest voor marketing bij Athlon Nederland en Europa. En in 2012 maakt hij de overstap naar VWE als directeur Business Development. De afgelopen vijf jaar heeft Thomas met name zijn energie gestoken in de groei van Finnik als onderdeel van VWE. Eind 2017 had Finnik bij één miljoen actieve gebruikers en werden er dagelijks meer dan 100.000 kentekens opgevraagd. Thomas heeft een passie voor de autosector, nieuwe ontwikkelingen en geniet van de mogelijkheden die deze ontwikkelingen bieden. Naast zijn banen is Thomas al meer dan tien jaar ondernemer als consultant binnen en buiten de autosector. Sinds 2017 maakt Thomas fulltime onderdeel uit van Tincan Automotive.

Wim Halverhout - adviseur

Wim Halverhout is tientallen jaren werkzaam geweest in de financiële en zakelijke dienstverlening. Altijd vooroplopend in (online) ontwikkelingen, de klant centraal stellen en nieuwe proposities bedenkend om relevant te blijven voor klanten en echt te helpen. Naast zijn carrière bij Rabobank was en is Wim zeer actief in het verenigingsleven. Zo heeft hij als voorzitter van de Hockeyvereniging Westland samen met actieve leden de hockeyvereniging helpen verdubbelen in omvang, een nieuw clubhuis neergezet en gehandicapten hockey mede op de kaart gezet. Wim is voorzitter van de lokale Rotary en voorzitter van de Westlandse Omroepstichting (WOS). Hij heeft een passie auto’s en voor alles wat nieuw is. Hij is gek op social media en de mogelijkheden daarvan, is een bruggenbouwer en mensenmens. Wim heeft ervaring met strategische consultancy, verandertrajecten, strategische marketing, online marketing, CRM en compliance, customer experience, social media, Google, branding and positionering. Met een MBA en een Master of Marketing op zak beschikt Wim over een brede theoretische achtergrond om autobedrijven op allerlei niveau’s te adviseren.

The story Thomas en Wim

Wim en Thomas kennen elkaar precies 10 jaar. We kwamen elkaar tegen in de collegezalen van TiasNimbas voor de Master Marketing Management en hebben elkaar eigenlijk nooit meer los gelaten. Onafscheidelijk in de studiebanken hebben we bij hoge uitzondering de Masterthesis samen mogen schrijven en mogen verdedigen. Dat we uiteindelijk samen de scriptieprijs in de wacht zouden slepen is alleen te danken aan het feit dat wij elkaar versterken. Wij zijn het lang niet altijd eens, maar samen komen we verder. We hebben tussentijds verschillende opdrachten met elkaar gedaan en wachtten op het juiste moment om samen een bedrijf te starten. 9 jaar later was het zo ver: Tincan Automotive zag het licht. Al onze kennis, ervaring, nieuwsgierigheid en de wil om te experimenteren gebundeld om autobedrijven te helpen.

Onze certificeringen

Google Ads Fundamentals

Google Ads Search

Google Ads Display

Google Ads Video

Shopping Advertenties

Google Ads Measurement

 

Google Analytics

Gecertificeerd Street View Trusted fotografie

Bing Ads Accredited Professional status

Naast bovengenoemde certificeringen hebben we een diverse trainingen gevolgd, waaronder social media strategie, e-mail marketing, LinkedIn marketing en Facebook & Instagram advertising.

× Chat met Thomas en Wim van Tincan Automotive